Pa ne bih se složio. Po toj definiciji koju si naveo ne ispada da je deizam ateizam ali po striktnom značenju same reči a-teizam su i deisti a-teisti jer nisu teisti što a-teista zapravo znači...
Deisti veruju u boga koji je stvorio svemir ali se posle nije mešao dok teisti veruju u boga koji je nastavio da utiče na sve pa i na nas.
Ne.sotionov je napisao:Deisti ne veruju u boga, vec misle da bog postoji, i u tome je razlika u odnosu na teiste. Mislim da cemo se sloziti da treba praviti razliku izmedju verovanja i (argumetnovanog) misljenja.
stojadinovicp je napisao:Ne.
stdalibor je napisao:Koja je razlika između verovanja i "mišljenja
- Koji su to argumenti deista da "misle" da bog postoji?
sotionov je napisao:Argument prvog uzroka, argument iz moralnosti, argument iz razuma, teleoloski argument, ontoloski, ima ih. Nevezano da li su ti argumenti ispravni ili ne, poenta je u tome da su argumenti.
Čoveku, ti ako ne umeš da čitaš, nauči. Ja umem.sotionov je napisao:To je tvoje misljenje, moje misljenje je da su neki od njih logicni i ispravni.
sotionov je napisao:Osnovna definicija argumenta je da je to pokusaj dokazivanja stava, i kao i svaki pokusaj moze da uspe ili ne, i zato postoje ocene argumenata kao validnih ili nevalidnih, u skladu sa tim da li se postuju pravila inferencije, i pravilnih i nepravilnih, u skladu sa istinitoscu premisa. Argument ako je nevalidan ili nepravilan ne prestaje da bude argument, vec je jednostavno nevalidan/nepravilan argument.
StDalibor je napisao:1. Nije bitan broj onih koji u nešto veruju, ili nešto tvrde
2. Temeljiš svoj argument na osnovu upoređivanja vas deista i klasičnih vernika.
Tvoje mišljenje je tvoje mišljenje, ali mene zanima da mi dokažeš prvo da su tvoji argumenti logični i ispravni.
stojadinovicp je napisao:Čoveku, ti ako ne umeš da čitaš, nauči. Ja umem.
Napisao si "Nevezano da li su ti argumenti ispravni ili ne, poenta je u tome da su argumenti." - dakle tebi je nebitno da li je neki argument ispravan
Nepravilan argument NIJE argument već samo neuspeli pokušaj sklapanja argumenta!
"Ja sam visok 7 metara zato što sam prosuo malo više šećera u kafu dok sam pržio jaja" je za tebe argument.
stojadinovicp je napisao:Govorio si o argumentovanim mišljenjima i za takva koristio neispraven argumente.
Mišljenja bazirana na osnovu neispravnih argumenata nisu argumentovana mišljenja već su gluposti.
sotionov je napisao:stojadinovicp je napisao:Govorio si o argumentovanim mišljenjima i za takva koristio neispraven argumente.
To da li su argumenti koje sam pomenuo neispravni je diskutabilno, i naravno, mozemo o tome da diskutujemo.
Nije glupost jer za razliku od striktnog logičkog značenja reči argument postoji i začenje iz svakodnevnog govora gde se pod argumentom podrazumeva ne samo formalno validan argument već ujedno i argument zasnovan na istinitim, ispravnim premisama. Drugim rečima, neformalne logičke greške se u svakodnevnom govoru ne smatraju argumentima iako u logici jesu.sotionov je napisao:Mišljenja bazirana na osnovu neispravnih argumenata nisu argumentovana mišljenja već su gluposti.
Rekao si da neispravan arugment nije argument, i prilicno jasno sam ti pokazao da je takva izjava glupost, ne vidim cemu sad ova nekonstruktivna tirada protiv mog pisanja.
stojadinovicp je napisao:Ne možemo da diskutujemo jer ti nisi pošten i samim tim vredan sagovornik i ako misliš da su ti argumenti validni a proučavao si ih onda si suviše glup da shvatiš koliko god da o tome diskutujemo. Pod jedan.
Poslednji put: Rekao si da su argumentovana mišljenja NEZAVISNO od toga da li su argumenti validni!
jer za razliku od striktnog logičkog značenja reči argument postoji i začenje iz svakodnevnog govora gde se pod argumentom podrazumeva ne samo formalno validan argument već ujedno i argument zasnovan na istinitim, ispravnim premisama.
A da nismo govorili o striktnoj logici govori činjenica da si mišljena bazirana na neispravnim zaključcima da nazoveš argumentovanim.
Nigde nisam rekao da je meni nebitno da li je neki argument ispravan, vec sam rekao da je ispravnost argumenta nebitna za njegovo bivanje argumentom, tj. ako je argument neispravan, ne prestaje da bude argument, vec je samo neispravan argument.
Nigde nisam rekao da je meni nebitno da li je neki argument ispravan,
vec sam rekao da je ispravnost argumenta nebitna za njegovo bivanje argumentom,
tj. ako je argument neispravan, ne prestaje da bude argument, vec je samo neispravan argument.
NE!!! Rekao si da imaš argumentovano mišljenje gde je nebitno da li su argumenti koji podržavaju to mišljenje validni ili ne, bitno je da su argumenti!sotionov je napisao:Ono sto sam rekao jeste da su argumenti argumenti nezavisno od toga da li su validni.
perakojot je napisao:2.vec sam rekao da je ispravnost argumenta nebitna za njegovo bivanje argumentom,
ovo je pas, ako ipak nije pas nego macka, ja cu i dalje da ga zovem pas ...
StDalibor je napisao:Ti si taj primer dao kao analogiju razlike između vernika i vas deista
a taj primer ne može da posluži kao analogija jer jednostavno nije dobra analogija, tj ni vi, ni vernici, NEMATE argumente već samo veru.
Već sam pomalo sit vas koji koristite postmodernistički relativizam i relativizujete baš sve što vam padne pod ruku, tj tvrdiš da istina sama po sebi ne postoji već je sve stvar percepcije.
Ok, koji je tvoj najbolji ISPRAVAN argument postojanja deističkog boga?
stojadinovicp je napisao:i bićeš banovan!
batali da se izvlačiš iz gluposti koju si odvalio izvlačeći delove iz celog konteksta i onda bezobrazno zanemarujući ostatak!