Tribina udruženja Ateisti Srbije: Da li je religija prevaziđena u 21 veku?
Govore: Milan Ćirković, astrofizičar Aleksandar Milojkov i Stevan Jovanović, teolozi i veroučitelji Milan Vukomanović, sociolog religije Predrag Stojadinović, potpredsednik Udruženja Ateisti Srbije
Udruženje „Ateisti Srbije", u saradnji sa Domom omladine, Beograd, organizuje tribinu pod nazivom „Da li je religja prevaziđena u 21. veku?", na kojoj će pokušati da na kritički, analitički način razmotri pitanja prisustva religije i organizovanih verskih zajednica u savremenom svetu, kao i mesta tradicionalnih verskih zajednica i naročito Srpske pravoslavne crkve u srpskom društvu.
Kako se religija uklapa u savremeni svet, u kome smo nadomak čak i naučnih otkrića o tome kako je nastao svemir? Stara sociološka, biološka ili filozofska pitanja našeg postojanja postaju anahrona, dok tehnologija napreduje da bi nam život učinila lakšim. Ta pitanja, kojima se i danas bave organizovane verske zajednice, tako ostaju zarobljeni delovi prošlosti u savremenom svetu.
Tamo gde su religija i bogovi objašnjavali pojave koje su nas zbunjivale ili plašile danas imamo nauku sa svojim zakonitostima, principima i rešenjima, pa se postavlja pitanje svrhe vere i religije u savremenom svetu, od najrazvijenijih ekonomskih društava, pa sve do najsiromašnijih sredina u rastućem globalnom selu.
Postoji li racionalan ili lak odgovor na pitanje zašto religije, kao jedne od najstarijih formi institucionalnog udruživanja ljudi, tako sporo i sa tako mnogo otpora ili anahronih odgovora prihvataju dileme i probleme savremenog društva, poput pitanja narkomanije, homoseksualnosti i izmene tradicionalnih porodičnih odnosa? Kako napredujemo kroz drugu deceniju XXI stoleća, postaje izuzetno bitno preispitati mesto koje religija, gotovo po inerciji, zauzima u današnjem svetu i, naročito, mesto najveće tradicionalne verske zajednice u Srbiji, Srpske pravoslavne crkve, u domaćem postkomunističkom, tranzicionom i posleratnom društvu.
Postaje li Srbija nazadno društvo, sa sve manje obzira prema društvenim, etničkim i verskim različitostima?
Da li verske zajednice, a naročito SPC, podstiču ili sputavaju toleranciju i pravo na različitost u srpskom društvu?
Da li tradicionalne verske zajednice koče napredak i okreću točak istorije unazad?
Da li su sloboda govora, mišljenja i izraza, kao i verske slobode, kompatibilne ili suprotstavljene?
Ukazuju li rezultati popisa na širi, dugotrajniji trend, ili su samo odraz proste relokacije stanovništva ili ekonomske situacije?
Učesnici na tribini, Milan Ćirković, astrofizičar, Aleksandar Milojkov i Stevan Jovanović, teolozi i veroučitelji, Milan Vukomanović, sociolog religije i Predrag Stojadinović, potpredsednik udruženja „Ateisti Srbije", razgovaraće o ovoj izuzetno širokoj i značajnoj temi u Klubu Doma omladine Beograda, u četvrtak, 4. aprila u 19h.
Imali smo drugu kameru koja je bila postavljena desno (ovih prvih par sekundi je sa nje) i ona je trebalo da bude glavna a ova druga je trebalo tako da seta pa da posle kombinujemo, ali prva je zakazala i onda nam je ostala samo ova druga
Kad je pomerao kameru malo se u momentima loše čulo od pomeranja kablova. Sve u svemu odična tribina, malo je prvi sagovornik na početku dosta nepotrebno tupio, mogao je jednostavnije da se izrazi. Ovaj drugi teolog , Milojkov, je bio baš jasan i precizan. Moram da priznam da si se dobro spremio za tribinu, jer njihovi odgovori su bili da si ti u pravu kad si izneo svoju kritiku i da je vera lična stvar pojedinca. Sve se svodi na lični osećaj. Ali Ćirko ih je oduvao kad je reakao da ne veruje u priče o Adamu i Evi, potopu, i ako sam ga dobro razumeo on je agnostik.
Po onome što je pričao i pre i posle tribine on je ateista po mom mišljenju... sad ako se deklariše kao agnostik (kao Tyson) onda je to njegova greša, šta da se radi...
A za kameru se slažem, ali ponavljam, to je backup kamera pa su tre stvari nebitne jer je trebalo da budu zamenjene snimcima tih delova sa prve kamere