Ignjatije je napisao:Neka bude i ljudska izmisljotina. Ono sto sam napisao je trebalo da pokaze da je takvo verovanje bilo potpuno nestandardno za ostale narode koji su bili pagani i njivovi bogovi su bili vezani za postojanje prirode i za samu prirodu, dok je Biblijski Bog nesto sasvim drugo. Cak su i sami izraelci cesto padali u paganizam. Po meni takav Bog nije ljudska izmisljotina, naravno ne samo zbog takve jedne unikatne ideje.
Samo da potvrdim, ti kažeš da je unikatnost neke ideje pokazatelj za validnost te ideje?
Ignjatije je napisao:1. Ako je Isus preuzeo na sebe i ljudsku prirodu koju pre preuzimanja nije imao onda se Isus promenio, a rekao si da je Bog nepromenljiv, kontradikcija...
Nije kontradikcija. Isus nije promenio svoju licnost i Bozansku prirodu nego je samo preuzeo na sebe i ljudsku prirodu. Kada se oblacimo ili maskiramo mi mozemo promeniti samo svoj spoljasnji izgled, ali i dalje ostajemo ono isto sto smo bili i pre toga i sto cemo biti i posle toga.
Eto zašto se nikada nećemo razumeti! Kršite osnovne principe logike i ne shvatate tako jednostavne koncepte. Priroda nije odelo, ali čak i odelo menja čoveka! Ako ne veruješ uzmi prosjaka pa ga istuširaj, obrij i obuci u najnovije odelo, pa mi reci da se nije promenio i iznutra, kao osoba!
Ali to je nebitno, Isus nije imao ljudsku prirodu. Ako je "priroda" nešto nebitno kao majica, onda je i božanska priroda jednako nebitna. Ako je "priroda" nešto bitno, onda je dobijanje nove prirode koju taj entitet nije imao
promena. Svaka tvrdnja da to nije promena je jednostavno besmislena i nelogična! Kontradikcija, najbanalniji primer!
Ali to nije jedina kontradikcija za koju hrišćanstvo tvrdi da nije kontradikcija, tako da ne ne čudi što i za ovo tvrdi da nije, iako je svakome ko nije indoktrinisan jasno da se radi o kontradikciji.
Nešto nije imao, pa je dobio, a to nešto nije košulja već menja njega kao entitet, što je
promena. Ako nije promena onda je taj dodatak
nebitan. Ali tvrdite da je najbitniji jer je time postigao važne
promene (pobeda destrukcije, itd.). I tako u krug, kao i svaki put i povodom svake teme...
Veoma je tužno i najiskrenije zabrinjavajuće što vi mislite da je to na bilo koji način logično i nekontradiktorno.
Ignjatije je napisao:2. Svaki put kada napišeš reč "morao" dokazuješ da Bog nije svemoguć. Svemoguće biće može sve i samim tim ne mora ništa, jer kad neko nešto mora onda ne postoji drugi izbor, što je sasvim nelogično za entitet koji je navodno svemoguć, kontradikcija...
Takav pojam svemogucnosti je opsteprisutan i deo je naseg ljudskog pogleda na svet. Isto imamo i sa Allahom u Islamu. Bozija svemoc se ogleda u tome sto je On sam sebi uzrok postojanja i sto On jedini postoji zato sto zeli svojom voljom i slobodom da postoji.
Evo, došli smo do nečega što ja ne umem drugačije da okarakterišem nego kao apsolutna glupost! Neko postoji zato što je odlučio da postoji?!?!?
A kako je odlučio da postoji pre nego što je postojao? Ili je postao pa je onda odlučio da je trebalo da postane pa je tako postao?
Daj, Ignjatije, pa nemoguće je da prihvataš takvu glupost kao validnu na bilo koji način?
Ignjatije je napisao:Bog je zajednica ljubavi i slobode tri licnosti. Moze li Bog biti nepravedan ? Ne moze. On tog trenutka prestaje biti Bog. Mogu li tvorevina i stvorenja biti vecna i besmrtna sama po sebi ? Ne mogu. Jer bi oni tada postali Bog, a nista sto je stvoreno ne moze biti stvoritelj ni iz cega. Bita je sustina i osobine priroda. Bog voli ovaj svet i hoce da on vecno postoji, ali to je nemoguce bez sjedinjenja sveta sa Bogom u slobodi i ljubavi. Zato je Isus morao da se ovaploti i preuzme na sebe ljudsku prirodu, zato da bi ovaj svet mogao da postoji vecno nakon Njegovog drugog dolaska. Znaci, Isus je morao da se rodi kao Bogocovek da bi ljudi i svet postojali vecno, jer je to nemoguce bez jedinstva Boga i stvorenog. Naravno da je Isus to hteo da ucini iz ljubavi prema svetu i coveku, ali to je moralo da se desi tako kako se desilo iz gore navedih razloga.
Počinješ da zvučiš kao milan ovde. Bez zezanja...
Prvo, nisi mi odgovorio na pitanje i skrenuo si u neke totalno nove teme koje ću rado da analiziram dodatno.
Ako Bog ne može biti nepravedan, onda znači da i kada ubija nedužnu decu to je pravedno. Takvo razmišljanje Ignjatije je ništa drugo do bolesno! Ako neko može da smatra da je ubijanje nedužne dece "pravedno", da je ubijanje celokupnog stanovništva poplavom "pravedno", da je naredjivanje ocu da zakolje sina "pravedno" onda je taj neko definitivno sposoban za najgore grozote, sve što mu je potrebno je da poveruje da mu je taj njegov bog to naredio! Ako ti ovo nije jasno mi ovde onda definitivno gubimo vreme...
Ignjatije je napisao:3. Ako je zbog Adamovog pada destrukcija ušla u tvorevinu, šta je onda to Isus popravio sobzirom da nije destrukciju izbacio iz tvorevine? Da li je to Isus ubacio loophole u sistemu da bi ispravio probleme koje je Adam napravio?
3. Isus je svojim primerom Bogocoveka i Vaskrsenja dao mogucnost svima onima koji zele zajednicu sa Bogom da imaju vecni zivot. Tvorevina ce se promeniti nakon Njegovog drugog dolaska i sveopsteg Vaskrsenja. Isus kao novi Adam predstavlja jednistvo stvorene prirode sa Stvoriteljem u slobodi i ljubavi koja je neophodna da bi tvorevina egzistirala vecno.
Čekaj, gde je ovde odgovor na moje pitanje? Ajme, što se dublje zagrebe to ste nejasniji od milana... Znači, prvi dolazak nije bio dovoljan, mora na popravni? Shvataš li ti koliko je to jadno i nelogično za nekoga ko je navodno svemoguć, ko je sve ovo napravio očas posla i tome slično?!?!? Kako bre ne vidiš elemente LJUDSKE slabosti koju su pisci te bajke nesretno ubacili u svoje likove?!? Stvarno mi nisi jasan, najiskrenije... Opet ista priča kao iznad, opušteno kontradikcija i onda se okrente i kažete to nije kotradikcija. Tako i ovde, gomila ljudskih slabosti preslikanih na navodno svemogućeg boga i vama je to sasvim prihvatljivo... Vi ili imate mnogo loše mišljenje o vašem bogu ili ste nesvesni njegovih katastrofalnih slabosti...
Ignjatije je napisao:3. a. Što opet dovodi u pitanje svemogućnost Boga koji mora u svoju tvorevinu da ubacuje fore i fazone za ispravljanje nečijih grešaka
3. a. Vec sam objasnio u cemu se sastoji Bozija svemogucnost. Priroda tvorevine se razlikuje od prirode Boga bas zato sto je tvorevina- stvorena ni iz cega. Kao takva ona ne moze imati biti vecna sama po sebi vec jedino u zajednici slobode i ljubavi izmedju tvorevine ( koju predstavlja covek ) i Tvorca.
Nisi. I veoma je zabrinjavajuće što misliš da si objasnio božiju svemogućnost! Svemogućnost znači sasvim jednostavno
SVE-MOGUĆ-nost i svaki put kada pokušavate da objasnite svemogućnost kao bilo šta ograničeno bilo čime uništavate svemogućnost kao opciju! Dakle, ili jeste svemoguć ili nije. Ali da tvrdite kako jeste svemoguć dodajući ograničenja, to je zajebavanje sagovornika i krajnje je nevaspitano. Onda vi ne znate šta znače odredjene reči! Reći da je nešto svemoguće bez da je stvarno svemoguće je krajnje zajebavanje i bezobrazluk!
Ako ne znaš šta znači
sve-moguć, ok, daj da prvo to rešimo pa da idemo dalje! Ali da mi u istoj rečenici tvrdiš da je bog svemoguć i onda objašnjavaš kako nije sve trudeći se da dokažeš da jeste, to jednostavno ne dolazi u obzir.
Svemoguć znači da može apsolutno sve! Ako bog ne može apsolutno sve onda jednostavno nije svemoguć i nemojte da tvrdite da jeste. Jednostavno recite da je veoma moćan i završen problem.
A svemoguć i ne može da bude jer je sam termin svemoguć kontradiktoran, što pitanje sa kamenom jasno i jednostavno logički dokazuje.
Ignjatije je napisao:3. b. Dodatno, dokazuje da Bog nije dobar kada je napravio sistem u kome greška jedne osobe kažnjama milijarde i milijarde ostalih ljudi na planeti. Ceo sistem prenošenja kaze sa roditelja na nedužnu decu koja nizašta nisu kriva je ne samo zao već i krajnje bolestan, nemoralan.
3. b. Nije u pitanu kazna. Takvo razmisljanje koje je dominantno na Zapadu ( Katolicka crkva ) se prosirilo dosta i na Istoku. Da je u ptanju cist prekrsaj neke propisane norme problem bi se takodje mogao resiti ispunjavanjem odredjenih propisa i normi. Tada ne bi Isus morao da se ovaploti. Adam nije prekrsio neki zakon pravilo pa bio kaznjen zbog toga, vec je svesno i slobodnom voljom odbio da bude u zajednici sa Bogom. Bez zajednice sa Bogom ( preko coveka ) tvorevina ulazi u smrt i destruciju.
Povodom komentara o Isusovoj božanskoj prirodi, da li to znači da Bog nije jedna ličnost nego se sastoji iz tri različite ličnosi Oca, Sina i Duha? Ko je onda stvorio tvorevinu, samo Otac ili su radili zajedno? I šta je onda Bog? Onda Bog ne postoji kao ličnost već je to naziv za družinu Otac, Sin i Duh?
Opet ista priča... uzmete kaznu i tvrdite da nije kazna... tako nema razgovora Ignjatije, šta da se radi... ako niste sposobni da shvatite jednostavne koncepte i jednostavne stvari i ako nastavljate da tvrdite takve neistine, nećemo nikada moći da razgovaramo kao ljudi.
Ako je bog stvorio Adama i Evu a onda ih zbog jabuke izbacio, to je kazna! I ta kazna, izbacivanje, se prenosi na potomstvo Adama i Eve. Prostije jednostavno ne može da bude! Deca Adama i Eve nisu kriva zbog toga što su uradili Adam i Eva, prema tome, oni ne bi trebalo da budu van raja!
Ignjatije je napisao:Bog je jedan po sustini u tri licnosti.
Nelogična besmislena rečenica. Lepo sam te pitao,
da li je Bog nezavisni entitet koji ima svoju jednu svest ili je to udruženje magičnih entiteta, udruženje koje nema svoju odvojenu svest? Nisi mi odgovorio, a pitanje je sasvim jednostavno.
Ignjatije je napisao:Bog Otac se ne radja i ne ishodi od nikog, Bog Sin se radja od Oca, a Bog Duh Sveti ishodi od Oca. Takvo je stanje oduvek obzirom da Bog nije vezan za prostor i vreme. Bog Otac je stvorio tvorevinu kroz Isusa Hrista. Isus se naziva jos i kao Rec Bozija. Zato imamo ono : "I rece Bog.... i bi... "
Ovo je totalno besmisleno i nelogično obično
propovedanje. To me uopšte ne zanima, zanima me diskusija, odgovori na konkretna pitanja. Ovo što si napisao je obično propovedanje koje služi da obmani i zbuni onoga koji sluša bez da odgovori na konkretno pitanje. Da li je stvarno potrebno da naglasim da to kod nas nikako ne može da prodje?
Ignjatije je napisao:Mislim na znanje iz teologije kao sto je recimo ovo o Svetom Trojstvu. Lepo sam na starom forumu rekao da religija nije naucna disciplana, vec je slicna filozofiji, psihologiji, umetnosti..... vezana je za dushu, emocije i dozivljaje.
Pitanje uticaja boga na prirodni svet je naučno pitanje. I svaki pokušaj izbegavanja te činjenice pokazuje jednostavno veliko neznanje.
Ignjatije je napisao:Svi znamo da ljubav izmedju muskarca i zene postoji, ali ljubav ne mozemo dokazati naucim putem.
MOŽEMO! Aman, zašto ste toliko bezobrazni sa tim neistinama?!?!? Ljubav je OSEĆANJE, kada budemo razumeli SVE hormone koji uslovljavaju to osećanje moći ćemo i da ga izmerimo!
Ignjatije je napisao:Mislim da imas pogrsan pristup religiji slicno kao i kreacionisti. Vi zelite naukom da opovrgnete/dokazete Boga. To je nemoguce jer Bog nije materijalan i deo ovog sveta. Ispravime me ako sam izneo pogresno misljenje o tvom pristupu Bogu.
Prvo, mislio sam da nećemo da se vređamo ovako, ovo poređenje sa kreacionistima... Drugo, ja nemam pristup bogu ništa više no što imam pristup Harry Potteru ili Deda Mrazu, mislim da sam to milion puta ponovio. Treće, rekoh iznad, bog ili postoji ili ne postoji. Ako postoji onda ili utiče na prirodu ili ne utiče. Vi tvrdite da je prirodu napravio, to je uticaj i kao takav
potpada pod domen nauke i naučnog istraživanja. Ja najiskrenije ne znam šta tu nije jasno?
Ako bog ne može da se dokaže onda ne postoji razlog da se u njega veruje! Veruje se u nešto za šta postoje dokazi da je možda tačno! Verovati u nešto samo zato što te čini sretnim ili što ćeš biti nagrađen ako u to veruješ je toliko besmisleno i mnogo puta objašnjeno da neću da ponavljam. Sam Harris je to tako fenomenalno objasnio da bi bilo nezahvalno prepričavati.
Ignjatije je napisao:Ne bih o ovome da raspravljam. Znam u sta bi se to na kraju pretvorilo. Ti znas da ja na sekularizam gledam drugacije, znas da sekularizam kod nas nije detaljnije razradjen i da samim tim dopusta razlicita tumacenja i primene. Takodje, znamo da u raznim drzavama postoji razlit sekularizam i da samim tim taj pojam nema opsterihvacenu definiciju osim odvojenosti Crkve i drzave. Ta odvojenost se moze razlicito tumaciti. Od toga da ne smemo da nosimo verska obelezja na sebi, do toga da ne sme samo da postoji drzavna religija i zabrana osalih. To se primenjuje u zavisnosti od naroda i njegovih zelja. Zakone prave ljudi i namenjeni su ljudima, a ne sami sebi. Zato sve zavisi od naroda. Ja nisam pravnik. Imas na poukama i Aleksandra Radovanovica i Avocada, pa neka svako bira sta hoce, ili nesto trece.
Opet gomila neistina. Sekularnost se u raznim zemljama različito primenjuje, ali to ne menja definiciju i značenje sekularnosti, aman! Zašto vam je toliko teško da shvatite da sekularnost ne zavisi od primena u nekim narodima?!?!? Sekularnost je sasvim jasna i što je najgore bolno jednostavna! Nema tumačenja niti ima potrebe za bilo kakvim tumačenjima! To što u različitim zemljama različito uništavaju princip sekularnosti i onda nesekularna uređenja nazivaju sekularnim je totalno odovjen problem!
Ili vam je svima to jasno ali ste bezobrazni i nećete to da priznate jer vam se ne sviđa.
Ili ste totalno nesposobni da shvatite krajnje jednostavan koncept.
Ignjatije je napisao:Nauka je sistem koji se bazira na validnim dokazima. Ne postoje validni a nenaučni dokazi. Ako je dokaz validan, automatski je i naučni. Ako dokaz nije naučni, to znači da nije validan, da nije prihvatljiv kao dokaz uopšte, ergo da nije dokaz.
Rekao sam da religija nije naucna disciplina i da postoje stvari koje se ne mogu naucno dokazati.
Ako ne mogu naučno da se dokažu onda ne postoje! Koliko puta je potrebno ovo ponavljati?