TRIBINA: (Ne)sekularna i (ne)tolerantna Srbija
Poslato: 11. Mar 2014., 16:14
20. FEBRUAR 2014.
Učestvuju:
Radojica Bunčić, Muzej nasilja, organizacija Kultur Park
Maja Mićić, direktorka Inicijative mladih za ljudska prava
Srđan M. Jovanović, društveni naučnik, Centar za Studije Dobrog Upravljanja
Milena Vasić, Komitet pravnika za ljudska prava - YUCOM
U Srbiji je Ustavom zagarantovana sekularnost sve više mrtvo slovo na papiru. Jedna verska zajednica se stavlja daleko iznad svih ostalih. Odvojenost od države, samo je loša šala. Religija je u školama, bolnicama, vojsci, vladi. Najveća verska zajednica uzima sebi za pravo da odlučuje o zakonima, državnoj politici, planiranju porodice. Neretko se postavlja kao vrhovni upravitelj moralnih vrednosti, ili pak sedi na čelu institucija za koje nikako, ni stručno ni odgovorno, ne bi smela biti nadležna (RRA, etički odbor Kliničkog centra Srbije, itd.).
Da li ovakva, verski obojena sadašnjost Republike Srbije, unpređuje, unazađuje ili čak uništava toleranciju?
Da li je država tolerantna prema netoleranciji?
Da li je zakonska odredba, po kojoj u Srbiji postoji samo sedam tradicionalnih verskih zajednica opravdana, ili se tako samo pragmatično briše postojanje niza prisutnih konfesija?
Kakvom se društvu možemo nadati, kada znamo da je veliki broj građana uveren, šta više, sasvim siguran da je Srbija pravoslavna država i da bi prava pravoslavnih etničkih Srba, morala uvek biti iznad prava svih ostalih?
Na ova i slična pitanja pokušaćemo da odgovorimo na novoj tribini Ateista Srbije.
Učestvuju:
Radojica Bunčić, Muzej nasilja, organizacija Kultur Park
Maja Mićić, direktorka Inicijative mladih za ljudska prava
Srđan M. Jovanović, društveni naučnik, Centar za Studije Dobrog Upravljanja
Milena Vasić, Komitet pravnika za ljudska prava - YUCOM
U Srbiji je Ustavom zagarantovana sekularnost sve više mrtvo slovo na papiru. Jedna verska zajednica se stavlja daleko iznad svih ostalih. Odvojenost od države, samo je loša šala. Religija je u školama, bolnicama, vojsci, vladi. Najveća verska zajednica uzima sebi za pravo da odlučuje o zakonima, državnoj politici, planiranju porodice. Neretko se postavlja kao vrhovni upravitelj moralnih vrednosti, ili pak sedi na čelu institucija za koje nikako, ni stručno ni odgovorno, ne bi smela biti nadležna (RRA, etički odbor Kliničkog centra Srbije, itd.).
Da li ovakva, verski obojena sadašnjost Republike Srbije, unpređuje, unazađuje ili čak uništava toleranciju?
Da li je država tolerantna prema netoleranciji?
Da li je zakonska odredba, po kojoj u Srbiji postoji samo sedam tradicionalnih verskih zajednica opravdana, ili se tako samo pragmatično briše postojanje niza prisutnih konfesija?
Kakvom se društvu možemo nadati, kada znamo da je veliki broj građana uveren, šta više, sasvim siguran da je Srbija pravoslavna država i da bi prava pravoslavnih etničkih Srba, morala uvek biti iznad prava svih ostalih?
Na ova i slična pitanja pokušaćemo da odgovorimo na novoj tribini Ateista Srbije.