"Analiza" sekularnosti radikalnog vernika
Poslato: 13. Okt 2012., 12:32
Analiza teksta Секуларна држава и СПЦ:
Zanimljivo mi je da smo nedavno dobili odgovor od poverenice za zaštitu ravnopravnosti u kome stoji: "Koristimo priliku da Vam ukažemo da bi diskriminacija na osnovu verskih uverenja postojala kada bi državni organi osobe pravoslavne veroispovesti, ili bilo kog drugog verskog uverenja, privilegovali u postupku odlučivanja, obrazovanja i slično."
Dodatno, to što SAD za sebe kažu da su seklarni ne znači da jesu. Isto važi i za sve druge države jer na svetu ne postoji sekularna država. Sve države, manje ili više, na neki način krše princip sekularnosti. A SAD su upravo dobar primer za to!
Svako ima pravo da smatra da nešto u Ustavu nije ispravo. To ne krši Ustav, niti može da krši Ustav, u protivnom bi postojao i dalje samo prvi i jedini Ustav jer niko ne bi smeo ništa da menja niti da kaže da je potrebno menjati.
Sve u svemu, klasika. Laganje, kontradikcija i logičke greške. Bez toga ne postoji radikalno verničko obmanjivanje.
Tekst obećava jer već u startu, naravno, polazi od laži. "Razni pojedinci i NVO" reaguju kada se crkva meša u državne poslove i nameće svoju religiju svim građanima ili kada otvoreno vređa sve koji ne pripadaju toj jednoj crkvi a ne kada njeni predstavnici "bilo šta javno učine". Ali, budala bi bio svako ko bi od radikalnog vernika očekivao istinu...Већ извесно време се у нашој земљи дешавају разне реакције поводом јавних изјава и наступа црквених великодостојника.Када представници Српске Православне Цркве било шта јавно учине или апелују, одмах се активирају разни појединци и невладине организације које Цркву због тога оптужују за кршење „секуларности“ државе, које је наведено у уставу.
Drugi pasus, druga laž. Profesor nije napao nikoga, niti se pozivao na sekularnost.Поред тога, имамо случај извесног изгреда који се догодио у Београду[3], када је професор географије вербално напао девојчицу која се прекрстила у тренутку када је чула црквена звона. Професор је бранио свој чин, позивањем на раздвојеност Цркве и државе по уставу, јер је школа државна институција.
Posle laganja, naravno, klasično ponašanje radikalnog vernika kada nešto "objašnjava", prelazimo na logičke greške. Ustav ima kontradiktorne članove, konkretno je član 7. stav 4 u kontradikciji sa članom 11., pa? Da li to znači da treba ignorisati sve šta piše u Ustavu i čekati da se budale na vlasti dosete da isti isprave? Da li to znači da ako je neki drugi član besmislen i diskriminiše određenu manjinu, kao što je to pomenuti član 62., da treba ćutati i, ponavljam, čekati da se budale na vlasti dosete da isprave Ustav? Koja je poenta ovog komentara, da moramo po svaku cenu da se slažemo sa apsolutno svim članovima Ustava da bismo se pozivali na bilo koji?поводом устава[4], по њему је ћирилица званично државно писмо[5], Космет је део Србије[6], док је брак заједница мушкарца и жене[7]. Упркос томе, знатан број оних који се позивају на тачку устава поводом секуларности, истовремено су спремни да отворено заступају негацију неке од ових тачака устава.
Slažem se. Crkva ima apsolutno pravo da komentariše Karleušine grudi, Brenin glas i druge slične stvari iz javnog života. Ono što nema pravo je da se meša u javni život koji se tiče državnih poslova ili ostvarivanja prava bilo koje grupe ljudi. Iako joj ni prvo ni drugo nije domen delovanja, ovo drugo joj je ipak zabranjeno Ustavom Republike Srbije.Дакле, по уставу Србије, световност (или секуларност) државе је раздвојеност државе и Цркве. То никако не значи да због тога Црква нема право на јавна иступања, јер је то право загарантовано чланом 44. устава. Пошто су држава и Црква раздвојене, то не даје право некима да захтевају од Цркве њено потпуно повлачење из сфере јавног живота, посебно када се узме у обзир да јавни живот и држава нису иста ствар.
Ne. Ta zbrka se prikazuje u neshvatanju autora ovog katastrofalnog teksta da je država deo javnog života i da se crkva ne sme mešati u taj deo javnog života.У нашем друштву се јављају одређена схватања секуларизма, који немају суштинске везе са његовом природом. Захтев за прогоном СПЦ из јавног живота, уз позиве на секуларизам је леп пример појмовне збрке коју имају особе које такве захтеве изричу. Наиме, та збрка се приказује у мешању појмова државе и јавности.
Ne. To je anti-teistička država. Ali je potrebno poznavati pojmove da bi se oni mogli koristiti.Држава која ограничава јавно испољавање вере из принципа није секуларна држава, већ атеистичка држава.
Tačno, i samim tim ateistička. Ateizam nije zabranjivanje vere niti borba protiv vere niti mešanje u religiju drugih ljudi, već je individualno odbijanje religijskih tvrdnji i korišćenja religijskih dogmi u životu pojedinca, ateiste, kao vodiče ili kao na bilo koji način relevantne informacije. A to je upravo sekularna država, država koja ignoriše religijsko mešanje i uticaj na svoje poslove i rad. Naučiti pojmove, pa onda iste koristiti.Секуларна држава је верски неутрална
Ah, već sam se zabrinuo. Pored laganja i logičkih grešaka, nedostajala je samo bolno jasna kontradikcija. Ali evo je, država je neutralna ali ipak može da ne bude neutralna tako što će nekim, jednakijim, verskim organizacijama, da daje privilegije.Секуларна држава је верски неутрална, иако може да омогући посебне привилегије традиционалним верским заједницама, које су део историјског искуства одређених народа и држава, као и оним којим припада велик број (или већина) грађана.
Zanimljivo mi je da smo nedavno dobili odgovor od poverenice za zaštitu ravnopravnosti u kome stoji: "Koristimo priliku da Vam ukažemo da bi diskriminacija na osnovu verskih uverenja postojala kada bi državni organi osobe pravoslavne veroispovesti, ili bilo kog drugog verskog uverenja, privilegovali u postupku odlučivanja, obrazovanja i slično."
Argumentum ad populum i argumentum ad verecundiam ako autor smatra da su druge države nama autoriteti.Такве случајеве имамо у знатном броју европских земаља, на пример у Немачкој или Шпанији. Исто тако имамо пример једне од најстаријих секуларних држава – САД, где се на новчаницама појављује мото „In God we trust“[15][16]- „У Бога се уздамо“. Исти мото се појављује и на државним зградама.
Dodatno, to što SAD za sebe kažu da su seklarni ne znači da jesu. Isto važi i za sve druge države jer na svetu ne postoji sekularna država. Sve države, manje ili više, na neki način krše princip sekularnosti. A SAD su upravo dobar primer za to!
Aha, uzmemo državu koja za sebe tvrdi da je sekularna, onda uzmemo jasan primer gde i kako ta država krši sekularnost i opala to onda magično više nije kršenje sekularnosti! Da li je moguće, najiskrenije, da neko bude toliko glup i zatucan?Такође, у тој секуларној САД имамо случај „Заклетве застави Сједињених Америчких Држава“[18], која је уобичајна заклетва нацији и застави САД и која се изговара на јавним манифестацијама и у америчким школама. Она гласи: „Заклињем се застави Сједињених Држава и републици коју представља, једној нацији под Богом, недељивој, са слободом и правдом за све.“ Тако да појам „секуларности“ чак не искључује верске елементе унутар институција секуларне државе, посебно ако они одсликавају уверења и културно наслеђе огромног броја грађана (демоса).
O, budale!Захтеви које неки појединци или организације у Србији подносе у односу на СПЦ , су у суштини захтеви за обарање секуларности државе, под изговором борбе за секуларност.
To je bio antiteizam. Naučiti pojmove pa ih onda koristiti. Ovako postaje zaista tužno.Ово је рецидив претходне комунистичке епохе и надменог става претходног система у односу на СПЦ. Потискивање вере из јавне сфере, као и мешања световних институција у рад СПЦ (и других верских организација) је битно обележје јавног атеизма који иако није био званичан, је био суштински поредак у комунистичким земљама, а који се лицемерно такође подводио под термин „секуларизма“.
Postoji. Pogledati slučaj Petakov.У заиста демократском друштву постоји слобода говора и слобода вероисповести, што укључује и СПЦ.
Ima, nažalost. Srećom, ta "posebna" prava ne uključuju pravo na mešanje u državne poslove niti pravo države da nameće pravoslavlje kao jedinu ispravnu i državnu religiju!Суштински гледано, СПЦ се води као невладина организација (или НВО). Као таква има право на слободу деловања као и друге НВО, а као верска организација има посебна права загарантована уставом.
Znao sam da imamo posla sa zatucanim radikalnim vernikom, samo sam se pitao kada će pokazati pravo lice. Ako u Ustavu piše da je Kosovo sastavni deo Srbije a neko kaže da smatra da ne treba da bude sastavni deo Srbije, to je onda autoru isto kao kada u Ustavu piše da država ne sme da nameće religiju a država ipak nameće jednu religiju. Ovakve izjave prelaze problem zatucanosti i ukazuju na ozbiljne mentalne poremećaje.Мало је иронично да хајку на њу спроводе друге и знатно мање организације (али веома гласне и добро плаћене), које износе ствари које се заиста и суштински косе са уставом Србије, нарочито око питања Космета све позивајући се на тај исти устав у случају СПЦ.
Svako ima pravo da smatra da nešto u Ustavu nije ispravo. To ne krši Ustav, niti može da krši Ustav, u protivnom bi postojao i dalje samo prvi i jedini Ustav jer niko ne bi smeo ništa da menja niti da kaže da je potrebno menjati.
Autor očekuje od Ateista Srbije da se oglase povodom problema u drugim državama? Naročito da stanu u odbranu kriminalne organizacije koja štiti pedofile i ubice i pomaže da istima zastarevaju procesi, budu skriveni u manastirima umesto da sede u zatvoru i koja raspolaže sredstvima o kojima 99.99999% građana Srbije može samo da sanja?Колико је та дволичност велика, може се видети и из чињенице да се суседне државе, иако секуларне, активно мешају у црквена питања, унутрашње и у послове СПЦ, чије представнике прогањају. Најбољи пример су Црна Гора и Македонија. Иако се тиме на груби начин крши начело секуларности, нема никог да се огласи поводом тога од „секулариста“ у тим земљама па и у самој Србији.
Bolesno, tvrdoglavo laganje i zatucanost. Ne radi se o školama već o državnim školama. Zbog toga, bio izborni ili ne, veronauk je religija, škole su državne i moraju biti odvojene od religija. Verskim predstavnicima se ne sme dozvoliti da propovedaju religiju unutar državnih institucija jer je to mešanje države i religije! Religiji je mesto u crkvama i verksim institucijama, ne u državnim. Zaista, koliko glup i zatucan neko mora da bude pa da ne shvata tako jednostavan koncept?!?!? Gde li sam beše pročitao: "Dajte caru carevo, a Bogu Božije."?Такође имамо замерке поводом увођења веронауке у школе, што се такође тумачи као „кршење секуларности“. Наравно, оно што се избегава рећи је да је веронаука изборни предмет који се никоме не намеће.
Jeste, i time se krši pravo na veroispovest svih ljudi koji nisu imali sreće da pripadaju samo onim religijama koje je država odobrila kao dozvoljene!!! Upravo tu se vidi direktno mešanje države u religiju i ograničavanje prava svih ljudi da slobodno praktikuju religiju po svom izboru! Odakle državi pravo da sklapa spisak dozvoljenih religija i da onda daje eksplicitne privilegije građanima koji praktikuju te, dozvoljene, religije?!?Предмет веронауке је омогућен за припаднике свих традиционалних верских заједница, не само православних.
Laž. Milion puta je rečeno da je mesto veronauke u crkvama. Kako je time ugrožen nečiji izbor??? Ima izbor da pohađa veronauku u svojoj crkvi, koju plaća i organizuje ta crkva. Nema pravo da to gura u državne institucije. Šta nije jasno? Smem li ja da igram podvodni ragbi na fakultetu? Ne smem, ne postoje mogućnosti: "AAA, MOJ IZBOR I SLOBODA SU UGROŽENI, UAAA!" - debilno!Упркос добровољности при избору веронауке, „секуларним“ активистима смета туђи избор и туђа слобода.
Opet ista glupost, "sekularna" Nemačka u kojoj se krši sekularnost, hajde da se pravimo da to njihovo kršenje sekularnosti nije kršenje sekularnosti jer oni kažu da su sekularni.Смешно је позивање на „секуларност“ у случају веронауке, када нпр. у секуларној Немачкој (најмоћнијој чланици ЕУ) постоји веронаука у државним школама и чији учитељи се финансирају из државног буџета.
Apsolutna laž. Ali, i kada bi bilo istina, to bi samo bio argument da se ti aspekti "kulturno-istorijskog nasleđa" prebace u normalne predmete a ne da budu izgovor za kriminalno zlostavljanje dece drugim bolesnim religijskim glupostima!Не треба заборавити да веронаука нема само теолошки аспект, већ се такође тиче духовног и културно-историјског наслеђа једног народа и државе, чиме се деца упознају и са унутрашњим аспектом свог наслеђа који се не може научити на историји или социологији, а које њему прилазе на спољашњи начин.
Ne. Može se samo zamisliti dobijanje realne slike religioznosti u Srba i vaše plakanje kada shvatite da u Srbiji ima više od 50% nereligioznih ljudi, a sudeći po životnom standardu, taj broj bi bio veći od 90% jer bi samo zanemarivo mala manjina samoproklamovanih pravosalavaca bila spremna da plaća taj porez, toliko su religiozni... Ali, opet pozivanje na nečije samozvanje kao "argument".Такође је занимљиво постојање тзв. „црквеног пореза“[23] у секуларним земљама ЕУ, који постоји за вернике у већ наведеној Немачкој, као и Аустрији, Швајцарској, док је у Шведској и Италији обавезан за све грађане без обзира да ли су верници или не. Све те државе су по уставу секуларне и чланице су ЕУ. Код нас такав порез не постоји, али се може замислити драматична реакција „секулариста“ уколико би неко то предложио, по угледу на земље ЕУ.
Tačno, Grčka je takva država. Zašto autor ne analizira društveno stanje u toj državi?Многи од тих активиста се позивају на секуларни поредак као на савремену, либералну и европску вредност која је носилац друштвеног напретка. Наравно, оваква схватања су погрешна. Важно је схватити да у Европи постоје државе које имају званичну државну религију[24] и које стога нису секуларне.
Prosto ne mogu da se načudim da li namernom pokušaju obmanjivanja kroz laganje ili katastrofalnoj neobrazovanosti i zatucanosti autora! Čovek koristi reči na papiru nezavisno od realnog stanja u pomenutim državama! Velika Britanija, Danska i druge zemlje imaju na papiru državne religije, ali u praksi su većinom sekularne. Većinom, ne apsolutno. I dalje imaju nesekularne elemente i prakse. Postoji jasna i proverljiva direktna korelacija izmedju sekularnosti i napretka. Što je država sekularnija to je život u toj državi bolji. To su građani u toj državi slobodniji, kako da praktikuju svoju veru, koja god da je, tako i da budu nereligiozni!Што је још важније видети, скоро све земље са државном религијом у Европи су чланице ЕУ. Те земље су: Исланд, Данска, Велика Британија, Грчка и Малта. Једини изузетак је Монако, који није члан ЕУ. Тешко да можемо назвати те земље „заосталим“ и „ретроградним“. Упоредимо несекуларну Данску и секуларну Молдавију да би постало јасно да секуларност државе није гарант ни животног стандарда, ни постојаности институција, ни слобода као ни личне сигурности становништва. Дакле, чак и тај аргумент отпада.
Da. Zato što Srbija nije religiozna monarhija već sekularna republika.Тако се некима не допада химна Србије, јер се у њој помиње Бог, док им грб такође смета због верског симболизма.
Opet argumentum ad populum. Dokle više?На страну то што верски симболизам постоји на знамењима великог броја земаља у свету, без обзира да ли су секуларне или не.
I tražimo i tražićemo! Hramovima nije mesto na državnom zemljištu već isključivo na zemljištu crkve ili privatnom zemljištu građana koji to dozvole!Не би чудило уколико би после почели да траже рушење храмова, јер би по њиховој искривљеној логици постојање верских храмова на јавним местима такође могло да се протумачи као „кршење секуларности“.
Opet laž. To nisu krstovi na spomenicima, to su spomenici u obliku krsta na javnom zemljištu. Nije im tu mesto. Koliko god vama bilo teško da shvatite, javna zemljišta pripadaju svima, ne samo izmišljenoj većini!Да не говоримо о крстовима на споменицима, које чак ни најмилитантнији атеисти у историји нису рушили, али који се сада налазе на удару „секуларних хуманиста“ и „бораца за људска права“.
Hoće to kad neko ceo život bazira na bajkama i zabludama. U Srbiji ima preko 45% nereligioznih ljudi koji su, višedecenijskim laganjem, ubeđeni da će prestati da budu srbi ako kažu da ne veruju u debilno bolesnu bajku iz bronzanog doba koja se prodaje pod imenom pravoslavlje.Оно што најсмешније је чињеница да те групице ирационалних и острашћених активиста представљају смешно мали проценат становништва, али који је толико агресиван и гласан, да се медијски више чују од огромне већине.
Pojmovno izvrtanje?!?!? Član 43. stav 2 Ustava Republike Srbije: "Niko nije dužan da se izjašnjava o svojim verskim i drugim uverenjima." - dakle: privatna stvar svakog pojedinca, ne javna! Sa druge strane, ne postaje seksualnost javna stvar već je javno pravo svakog pojedinca da bude ono što jeste i da ne bude diskriminisan ako javno iznese svoju religiju, seksualnost, političku opredeljenost i drugo!Тако имамо потпуно појмовно извртање, где религија која је потпуно јавна ствар постаје приватна ствар, док сексуалност постаје јавна ствар.
Pametno!!! Gej parada ni na koji način ne može heteroseksualnu osobu da "preobrati" dok se vaše bolesne gluposti upravo tako šire i jedino tako mogu da zaraze zdrave i razumne ljude. Homoseksualnost nije bolest, religija jeste.Колико је успешан тај активизам био на Западу, пример је чињеница да су у Француској забрањене црквене процесије хришћана на јавним местима због „секуларности“, али је зато дозвољено пародирање и исмејавање хришћанства на геј парадама у тој истој Француској.
Sve u svemu, klasika. Laganje, kontradikcija i logičke greške. Bez toga ne postoji radikalno verničko obmanjivanje.